Summa sidvisningar

lördag 10 september 2011

även kvinnor pinkar revir

Jag har tänkt på det där med att pinka revir. det är sällan nuförtiden som män pinkar revir, i dagens samhälle går de istället undan och slickar sina sår. Förr, då jag var yngre så kunde vanliga knytnäveslagsmål förekomma som revirpinkandet. Men det ser man alltså inte längre. Idag är det att backa och söka psykvården om det blir nödvändigt.


Men det jag däremot ser är kvinnor som pinkar revir. Jag, som då inte ser andra kvinnor som något hot eller som rivaler blir ju lite förvånad. Är det så illa att kvinnor måste pinka revir då? Tja, jag vet att jag inte skulle göra det. Jag borde ju i så fall ha erfarenhet av detta som har levt med en ständigt otrogen make, Men inte pinkade jag revir inte, för jag ser det som så att om man pinkar revir så är man ju bara osäker på sig själv som kvinna. Och det sista jag vill är att fortplanta mig mer...Är ens man trygg i sin relation och älskar sin kvinna så ska det ju inte behövas. Och då ska inte en kvinna behöva pinka revir heller. Fungerar inte det så är resultatet ett evigt revirpinkande...och då kanske man istället ska kasta ut karlsloken?


Nä, jag tror att människor som är ämnade för varandra inte behöver pinka ner sitt område alls. Inte heller se andra som rivaler eller hot. Det är väl det kärlek handlar om?
Att kunna lita på varandra. 


Så ni kvinnor som pinkar revir, ni tror er se ett hot som kan bryta ert trygga förhållande, men fundera då istället på om det är så himla bra som ni tror...
Om inte, gör något åt det för tusan!


Vi lever bara ett liv, behåll er stolthet för sjutton!



Mammen







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar